Романтическата парадигма в „Балада за Георг Хених“
Prof. Adriana Damyanova, D.Phil.
Sofia University
https://doi.org/10.53656/bel2024-6s-1A
Absract. Текстът изхожда от някои предизвикателства, пред които актуалните учебни програми по литература за втория гимназиален етап изправят ученето и преподаването на този компонент от предмета български език и литература…
Какво, колко и как чете българският ученик (у нас и по света)? (Анализ на данни от анкетно проучване)
Prof. Dr. Angel Petrov
Sofia University
https://doi.org/10.53656/bel2024-6s-2A
Absract. В статията се представят резултати от анализ на анкетно проучване, свързано с проблеми на читателските практики на ученици (5. – 12. клас), обучавани в средни училища в България и в неделни български училища в чужбина…
Нагласи на ученици и студенти за използване на аудиокниги (Проучване)
Dr. Despina Vasileva, Assoc. Prof.
Sofia University
https://doi.org/10.53656/bel2024-6s-3D
Absract. Статията е насочена към ролята на аудиокнигите в читателските практики на ученици и студенти. Проследени са възможни рискове и ползи от употребата на аудиокниги…
„Те не четат!“… А ние?
Dr. Natalija Hristova, Assoc. Prof.
Sofia University
https://doi.org/10.53656/bel2024-6s-4N
Absract. Статията фокусира вниманието си върху изтласкването на субективния учеников читателски опит, настъпило в последните няколко десетилетия в резултат на доминацията на центрираните върху текста аналитични литературнообразователни подходи в гимназиалното образование…
Нагласи и предпочитания за четене сред учениците в България и в чужбина
Dr. Antonia Radkova, Assoc. Prof.
Sofia University
https://doi.org/10.53656/bel2024-6s-5A
Absract. Статията разглежда и сравнява навиците, предпочитанията и отношението към четенето сред българските деца, живеещи в чужбина, в съпоставка с тези на техните връстници в България…
Къде четат българските ученици?
Dr. Aglaya Mavrova, Assist. Prof.
Sofia University
https://doi.org/10.53656/bel2024-6s-6AM
Absract. Въз основа на данни от анкетно проучване в статията се анализират места за четене на българските ученици в „епохата на постграмотността“…
За разбираемостта и разбирането на литературата
Dr. Maya Padeshka
Sofia University
https://doi.org/10.53656/bel2024-6s -7MP
Absract. В настоящото изложение ще анализираме сегмент от мащабно анкетно проучване, проведено в рамките на проекта „Читателски практики на българските ученици (у нас и по света)“…
Читателски навици и отношение към четенето на българските ученици в Р България и в чужбина (Анализ на данни от анкетно проучване)
Sofia University
https://doi.org/10.53656/bel2024-6s-8E
Absract. В статията се анализират данни от анкетно проучване, фокусирано върху актуалните читателски практики на българските ученици в Р България и в чужбина…
ChatGPT и влиянието му върху умението за четене
Ms. Stoyka Chakarova, PhD Student
Sofia University
Факултет по славянски филологии
https://doi.org/10.53656/bel2024-6s-9S
Absract. В статията се коментират възможните ефекти върху развитието на уменията за четене на учениците при използване на ChatGPT…