"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Facebook
Wikipedia
Bulgarski Ezik i Literatura-Bulgarian Language and Literature
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
Няма резултати
Вижте всички резултати
Bulgarski Ezik i Literatura-Bulgarian Language and Literature
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2019 Брой 41, 10 – 16 октомври 2019 г.

Най-добрите студенти – учители

in Брой 41, 10 – 16 октомври 2019 г.

Средствата за подготовката на бъдещите педагози се увеличават. Безпрецедентно увеличаване на бюджета в сектор „Образование“ очаква министърът на образованието и науката Красимир Вълчев за 2020 година.

Татяна ДИКОВА

 

След повишаването на учителските заплати, което продължава и през новата бюджетна година, идва ред и на активното модернизиране на образователната инфраструктура. Повече средства ще се дадат за нови модерни лаборатории по природни науки, математика и информатика, както и за учебни бази. Повече средства ще се насочват и към центровете за подкрепа за личностно развитие.
„Длъжни сме да направим всичко възможно, за да подготвим най-добрите кадри като учители в образованието – каза министър Красимир Вълчев пред членовете на Парламентарната комисия по образованието и науката в рамките на редовното месечно изслушване. – Целта ни е не само повече студенти, но с още по-добри образователни резултати да се насочат към учителските професии.“ Вероятно коефициентът за обучение на един студент в педагогическа специалност ще скочи от 1,25 на 1.6 и ще се увеличат часовете за практика. Освен повишаване на заплатите мотивацията за учителска професия се преследва и със специалната национална програма „Мотивирани учители“, състояща се от три модула. Първият модул е насочен към специалисти с друго висше образование, които биха желали да придобият педагогическа квалификация и да се реализират като преподаватели. Към момента по него са одобрени 45 специалисти. „Това са предимно по дисциплините, по които има най-голям недостиг на учители – поясни министър Вълчев, – а именно информационни технологии и природни науки.“

По втория модул са одобрени 138 души, той е за придобиване на допълнителна квалификация, с което един учител ще увеличи часовата си ставка с предмети като география, история и т.н. Преподаването по няколко дисциплини е много желано най-вече в малките училища и училищата в отдалечените населени места. В този модул е и придобиването на квалификация по „Специална педагогика“. Така ще се осигури необходимият обем от работа с децата със СОП и ще се гарантира ресурсна подкрепа дори в училища в отдалечени населени места. „Към момента не са достатъчни кандидатите за третия модул – каза министър Вълчев. – Става дума за мотивирани учители, които да насочим към училища с преобладаващ брой деца в риск.“ При ставка допълнително от 300 лв. кандидатите са били едва 9. „Идеята ми е да създадем своеобразен корпус от висококвалифицирани и мотивирани педагози. Затова увеличихме и допълнителните средства, които те ще получават – коментира министър Вълчев. – Предвиждаме и мерки в системата на висшето образование. От една страна, да мотивираме най-добрите ученици – тези 10% с най-високи образователни резултати, както и тези 30% от зрелостниците, избрали да се явят на ДЗИ по природни науки. Те да получат допълнителни стипендии, ако изберат професията учител. Става дума за професионални направления „Педагогика“, „Педагогика на обучението по…“ и при всички останали направления, които дават възможност да се получи педагогическа квалификация. Ще насърчаваме всички студенти, които се насочат към допълнително обучение в педагогическите направления“, категоричен е министър Вълчев. Вероятно ще стартира и национална програма, с която да се актуализират учебните планове на съответните специалности, като се водят разговори най-вече с педагогическите факултети, от които ще се иска да ревизират обучението, което предлагат на бъдещите учители.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Tags АКЦЕНТ на броя
share5Tweetshare
Previous article

Bulgarian Language and Literature, issue 5/2019, Volume 61

Next article

Шанс за добро бъдеще

Next article
Снимка ОУ „Васил Левски“

Шанс за добро бъдеще

акад. Юлиан Ревалски

Акад. Юлиан Ревалски, председател на Българската академия на науките: От БАН се очакват експертни решения по ключови за държавата и обществото въпроси

Софийският прави център за върхови постижения

Последни публикации

  • Bulgarian Language and Literature, issue 4/2022, Volume 64
  • Bulgarian Language and Literature, issue 3/2022, Volume 64
  • Bulgarian Language and Literature, issue 2/2022, Volume 64
  • Bulgarian Language and Literature, issue 1 /2022, Volume 64
  • Годишно съдържание на научното списание „Български език и литература“ 2021г.
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 6/2021, година LXIII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 5/2021, година LXIII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 4/2021, година LXIII
  • Bulgarian Language and Literature, issue 3 /2021, Volume 63
  • Bulgarian Language and Literature, issue 2/2021, Volume 63
  • Bulgarian Language and Literature, issue 1/2021, Volume 63
  • Годишно съдържание на сп. „Български език и литература“, 2020 г.
  • Bulgarian Language and Literature, issue 6/2020, Volume 62
  • Bulgarian Language and Literature, issue 5/2020, Volume 62
  • Bulgarian Language and Literature, issue 4/2020, Volume 62
  • Bulgarian Language and Literature, issue 3/2020, Volume 62
  • Bulgarian Language and Literature, issue 2/2020, Volume 62
  • Bulgarian Language and Literature, issue 1/2020, Volume 62
  • Годишно съдържание на сп. „Български език и литература“, 2019 г.
  • Bulgarian Language and Literature, issue 6/2019, Volume 61
  • Bulgarian Language and Literature, issue 5/2019, Volume 61
  • Where is the Multimodal Classroom?
  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US