"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Facebook
Wikipedia
Bulgarian Language and Literature
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
Няма резултати
Вижте всички резултати
Bulgarian Language and Literature
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 51-52, 2020

Държавни изпити онлайн

in Брой 51-52, 2020

Готов е нов регламент за дистанционното обучение във висшите училища

Възможност за дистанционно провеждане на семестриални и държавни изпити и на видеоконферентна защита на дипломни работи. Това предвижда проект на Постановление на Министерския съвет за приемане на Наредба за държавните изисквания за организиране на дистанционна форма на обучение във висшите училища. В проекта се посочва, че дистанционната форма на обучение е равнопоставена на редовната.
Висшите училища следва да осъществяват дистанционна форма на обучение на базата на съответна среда за дистанционно обучение – част от информационната им инфраструктура. Тя трябва да включва вътрешни правила за организация, провеждане и развитие на дистанционно и електронно обучение, научно-преподавателски, административен и технически състав с компетентности в областта на дистанционното и електронното обучение. Висши училища, които осъществяват дистанционна форма, създават специализирано звено – Център за дистанционно обучение.
Необходими са още стандарти и процедури за проектиране, създаване и лицензиране на електронни учебни дейности и ресурси в съответствие с методика, специфична за електронното и дистанционното обучение, хранилище на електронни учебни курсове, дейности и ресурси, системи за управление на електронно базирани оценявания и финални изпитвания с установяване на опити за плагиатство и със съхраняване на изпитни данни и студентски работи в електронен архив поне за 5 години.
Важна част е и създаването на система за идентификация на студентите и контрол на съответните процедури – в случаите на електронно провеждане на изпити и оценяване и софтуерни платформи за дистанционно обучение с възможности за синхронно и асинхронно обучение и отдалечен оторизиран постоянен достъп на обучавани, преподаватели и администратори.
С оглед степента на информационно и технологично осигуряване при дистанционна форма на обучение средата за нейното провеждане се класифицира в четири равнища, които са свързани и с правото за провеждане на обучение за придобиване на съответните степени за висше образование. Равнището на средата се определя от Националната агенция за оценяване и акредитация в рамките на процедурата за институционална акредитация или чрез самостоятелна процедура по искане на съответното висше училища – за срока на вече дадената институционална акредитация.
Висши училища със среда от първо и по-горно равнище могат да провеждат дистанционно семестриални и държавни изпити и видеоконферентна защита на дипломни работи при наличие на вътрешни правила. Тези със среда от второ и по-горно – и дистанционна форма на обучение за придобиване на образователно-квалификационна степен „бакалавър“, а от трето и четвърто равнище – и на образователно-квалификационна степен „магистър“ и на образователната и научна степен „доктор“.
Освен за придобиване на степен на висше образование висшите училища ще могат да организират дистанционна форма на обучение и за повишаване квалификацията на специалисти с висше образование, както и за продължаващо и допълнително обучение по професионално направление, специалност от регулираните професии или по професионално направление, съответстващо на учебен предмет или модул от училищната подготовка, за които са получили програмна акредитация, пише още в проекта, внесен от просветния министър Красимир Вълчев.
Предвижда се обучаващите се дистанционно да имат и до 15% присъствени часове.
В създаването на проекта участват представители на МОН, на висши училища (Великотърновския университет, Пловдивския университет, Русенския университет, Стопанската академия, Софийския университет и ТУ – София) и на Националния център за дистанционно обучение. Документът е съгласуван и с Националната агенция за оценяване и акредитация, която се предвижда да оценява дистанционната форма на обучение на два етапа – оценяване на равнището на средата в съответното висше училище и оценяване на възможностите за провеждане на дистанционно обучение по конкретно професионално направление или специалност от регулираните професии.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Tags Репортер
shareTweetshare
Previous article

Защо Левски, а не Лъвски

Next article

Ученици преписват „Под игото“

Next article
Ученици преписват „Под игото“

Ученици преписват „Под игото“

В ход е дигиталното обучение

Инвестиции в среда за електронно обучение

Нови защитени специалности

Нови защитени специалности

Последни публикации

  • Annual contents of Bulgarian Language and Literature, 2022
  • Bulgarian Language and Literature, issue 6/2022, Volume 64
  • Bulgarian Language and Literature, issue 5s/2022, Volume 64
  • Bulgarian Language and Literature, issue 5/2022, Volume 64
  • Bulgarian Language and Literature, issue 4/2022, Volume 64
  • Bulgarian Language and Literature, issue 3/2022, Volume 64
  • Bulgarian Language and Literature, issue 2/2022, Volume 64
  • Bulgarian Language and Literature, issue 1 /2022, Volume 64
  • Годишно съдържание на научното списание „Български език и литература“ 2021г.
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 6/2021, година LXIII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 5/2021, година LXIII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 4/2021, година LXIII
  • Bulgarian Language and Literature, issue 3 /2021, Volume 63
  • Bulgarian Language and Literature, issue 2/2021, Volume 63
  • Bulgarian Language and Literature, issue 1/2021, Volume 63
  • Годишно съдържание на сп. „Български език и литература“, 2020 г.
  • Bulgarian Language and Literature, issue 6/2020, Volume 62
  • Bulgarian Language and Literature, issue 5/2020, Volume 62
  • Bulgarian Language and Literature, issue 4/2020, Volume 62
  • Bulgarian Language and Literature, issue 3/2020, Volume 62
  • Bulgarian Language and Literature, issue 2/2020, Volume 62
  • Bulgarian Language and Literature, issue 1/2020, Volume 62
  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US