В това е категорична проф. Мила Вълчанова от Норвежкия университет за наука и технологии в Трондхайм.
Тя оборва старото разбиране, че докато детето не проговори, не може да се каже нищо за неговите възможности да усвоява езика. Всъщност децата разбират много, макар че не говорят, категорична е проф. Вълчанова. Тя е научен директор на Националната школа за докторанти по лингвистика, президент на Скандинавската асоциация за език и мислене и директор на Лабораторията за усвояване и употреба на езика. В лабораторията се правят изследвания – т. нар. eye-tracking. С помощта на инфрачервени камери се следи движението на погледа, като по този начин се проследява накъде е насочено вниманието на детето. Например: на екран се показват две картинки. Детето чува дадена дума и насочва погледа си към картинката, изобразяваща предмета, назован със съответната дума. Тази методология има редица приложения – например при четене и разбиране на текстове.
Четете повече в бр. 48, 1 – 7 декември 2016 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:
СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);
ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;
БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.