Mirror (left-recursive) Gray Code
Dr. Valentin Bakoev, Assoc. Prof.
”St. Cyril and St. Methodius” University of Veliko Tarnovo (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/math2023-6-1-mir
Abstract. Here we consider a version of the Binary Reflected Gray Code (BRGC, or Graycode for short), called the mirror Gray code – in parallel and in comparison to the Gray code. We discuss some sources where the two codes are not distinguished and the reasons why…
Задачите от онлайн състезанието „VIVA Математика с компютър“ – ресурс за работа в STEM центровете
Д-р Георги Гачев, акад. Петър Кендеров, проф. д-р Тони Чехларова
Институт по математика и информатика,
Българска академия на науките (България)
https://doi.org/10.53656/math2023-6-2-the
Резюме. Показано e как една известна задача, използвана и в онлайн състезанията „VIVA Mатематика с компютър“ и „Тема на месеца“, може да стане основа за
занятия/разглеждания в училищните STEM центрове и в извънкласните форми на работа…
The Construction of Valid and Reliable Test for the Divisibility Area
Dr. Daniela Zubović, Dr. Dina Kamber Hamzić
Faculty of Science, University of Sarajevo (Bosnia and Hercegovina)
https://doi.org/10.53656/math2023-6-3-the
Abstract. Understanding divisibility at the primary school level is a strong predictor of
students’ mathematical achievements in secondary education…
Quality of Blended Learning Courses: Students’ Perspective
Silvia Gaftandzhieva1), Rositsa Doneva1), Sadiq Hussain2),
Ashis Talukder3,4), Gunadeep Chetia2), Nisha Gohain2)
1)University of Plovdiv “Paisii Hilendarski” – Plovdiv (Bulgaria)
2)Dibrugarh University – Dibrugarh (India)
3)Khulna University – Khulna (Bangladesh)
4)Australian National University – Canberra (Australia)
https://doi.org/10.53656/math2023-6-4-qua
Abstract. This research paper focuses on studying students’ perspectives on the quality of online course developed to support traditional face-to-face learning, specifically exploring their satisfaction levels….
Пример за грешки от училищната математика, които влияят на представянето на учениците на математически състезания
Надежда Аплакова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/math2023-6-5-mis
Резюме. Знанията и уменията, необходими на един ученик за успешно представяне на математически състезания, обикновено са много повече и много над нивото на училищната математика
Модел на Леонтиев с MS Excel
Велика Кунева1), Мариян Милев2)
1)Аграрен университет – Пловдив
2)Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/math2023-6-6-leo
Резюме. В настоящата разработка е представено приложно решаване на балансов модел на Леонтиев с помощта на софтуер MS Excel…
Двадесет и седма младежка балканска олимпиада по математика
Доц. д-р Ивайло Кортезов, Мирослав Маринов
Институт по математика и информатика,
Българска академия на науките (България)
https://doi.org/10.53656/math2023-6-7-twe
Резюме. Статията съдържа задачи от подбора за националния отбор за Младежката балканска олимпиада по математика 2023, варианти на решения на задачите, а също и преглед на представянето по тях…