Към читателите
EXPERIMENTS
Учебният химичен експеримент в модул 4. Предизвикателства и решения
Наско Стаменов
Национална природо-математическа гимназия „Акад. Любомир Чакалов“ – София
https://doi.org/10.53656/nat2022-1.04
Резюме. Разработени са учебни експерименти, които могат да се изпълнят, без да е необходим специфичен кабинет или скъпи консумативи…
NEW APPROACHES
От лука до лека и до родословното дърво на живота
Доц. д.п.н. Здравка Костова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/nat2022-1.03
Резюме. Анализират се съвременни изследвания на ранната микробна еволюция от ЛУКА (последният общ универсален родоначалник) до установяването на двата клона на империя Прокариота – Археи и Бактерии…
Метеори. Основни понятия и терминология – II част
Валентин Велков
Астрономически клуб „Канопус“ – Варна
https://doi.org/10.53656/nat2022-1.02
Резюме. Настоящата статия се явява втора от поредицата, разглеждаща същността на метеорните явления и някои техни аспекти…
CURRICULUM MATTERS
Сравнение на форматите на ДЗИ за профилирана подготовка по избрани матуритетни предмети и прогноза за очакваните резултати от тях
Иван Дреновски
Югозападен университет „Неофит Рилски“ – Благоевград
https://doi.org/10.53656/nat2022-1.01
Резюме. В статията е направен опит за неформална частична оценка на въздействието на промените в учебно-изпитните програми на някои държавни зрелостни изпити за профилирана подготовка…
Резултати от външното оценяване по биология и здравно образование – VIII клас (2018/2019 г.)
Светла Буковска 1), Иса Хаджиали 2)
1) Център за оценяване на предучилищното и училищното образование
2) Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/nat2022-1.06
Резюме. В статията са представени резултати от външното оценяване по биология и здравно образование – VIII клас през учебната 2018/2019 г., в извадка от 2682 ученици от всички административни региони на България…
TEACHING EXPERIMENT IN SCIENCE
Distance learning: homemade colloidal silver
Ana Sofía Covarrubias-Montero, Jorge G. Ibanez
Universidad Iberoamericana – Mexico City (Mexico)
https://doi.org/10.53656/nat2022-1.05
Abstract. To continue the experimental education of Chemical Engineering students during the SARS-Covid 19 pandemic, our school opted for assembling laboratory kits for each one of them and sending them by courier service to their homes…