Triples of Disjoint Paths вetween Points on a Circle
Dr. Ivaylo Kortezov, Assoc. Prof.
Institute of Mathematics and Informatics,
Bulgarian Academy of Sciences
https://doi.org/10.53656/math2023-4-1-tri
Abstract. The paper deals with counting the triples of disjoint non-self-intersecting paths with nodes from a fixed set of labelled points on a circle…
Enriching Large Document Stores with Intelligent Metadata: a Framework for Effective Knowledge Management and Applied Analytics
Penko Ivanov, Elitsa Pavlova
The Financial Times (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/math2023-4-2-enr
Abstract. The current paper focuses on a framework for structuring large document stores with the help of intelligent metadata…
Multiple Representations of Functions in the Frame of Distance Learning
Radoslav Božić1), Hajnalka Peics2), Aleksandar Milenković3)
1)Educons University (Serbia)
2)University of Novi Sad (Serbia)
3)University of Kragujevac (Serbia)
https://doi.org/10.53656/math2023-4-3-mul
Abstract. In this paper, the effectiveness of the use of multiple representations in teaching and learning functions is analyzed…
Integrated Lessons in Calculus Using Software
Dr. Pohoriliak Oleksandr, Assoc. Prof.1) Dr. Olga Syniavska, Assoc. Prof.1)
Dr. Anna Slyvka-Tylyshchak, Assoc. Prof.1) Dr. Antonina Tegza, Assoc. Prof.1)
Prof. Dr. Alexander Tylyshchak2)
1)Uzhhorod National University – Uzhhorod (Ukraine)
2)Ferenc Rákóczi II Transcarpathian Hungarian Institute – Berehove (Ukraine)
https://doi.org/10.53656/math2023-4-4-int
Abstract. Today, both secondary and higher education cannot be effective without the use of innovative technologies.
Рекурентните редици в училищния курс по математика и междупредметните им връзки с информатика и информационни технологии
Гл. ас. д-р Борислава Кирилова, доц. д-р Филип Петров
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/math2023-4-5-rec
Резюме. В статията e разгледан стандартният ход за изучаване на рекурентни редици в училищния курс по математика. Предложено е разширяване на темата в профилирана подготовка чрез въвеждане на изучаване на рекурентни линейни хомогенни редици…
Резултати от използването на видеоигри в образованието: преглед на някои основни изследвания от последните десет години
Калин Димитров1), проф. д-р Евгения Ковачева2)
1)Американски университет в България (България)
2)Университет по библиотекознание и информационни технологии (България)
https://doi.org/10.53656/math2023-4-6-out
„Интелигентният педагогически подход насърчава с инергията между технологиите и педагогиката и използва дигиталните игри в учебния процес“.
Л. Даниела (Daniela 2020)
Резюме. Доказано е, че цифровите игри, освен негативните страни, които често се дискутират в медиите и в интернет, имат и немалко позитиви….