Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Български език и литература
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Български език и литература
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Математика и информатика Съдържание на сп. “Математика и информатика”, 2025 г.

Годишно съдържание на научно списание „Математика и информатика“, година LXVIII, 2025

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
05-12-2025
в Съдържание на сп. “Математика и информатика”, 2025 г.
A A

МАТЕМАТИКА И ИНФОРМАТИКА

НАУЧНО СПИСАНИЕ

ГОДИНА LXVIII, 2025

MATHEMATICS AND INFORMATICS

 BULGARIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH AND PRACTICE

VOLUME 68, 2025

ANNUAL CONTENT 2025 / ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ 2025

Книжка 1: 9 – 109

Книжка 2: 125 – 221

Книжка 3: 237 – 348

Книжка 4: 359 – 484

Книжка 5: 359 – 480

Книжка 6:

SCIENCЕ IN EDUCATION / НАУЧНО-МЕТОДИЧЕСКИ СТАТИИ

9 – 17  Applying Delaunay Triangulation in Olympiad Problems / Dragomir Grozev, Nevena Sybeva

18 – 34            A Note on a Generalized Dynamical System occurs in modelling ‘The Battle of the sexes’: Chaos in Sociobiology / Nikolay Kyurkchiev, Anton Iliev, Vesselin Kyurkchiev, Angel Golev, Todorka Terzieva, Asen Rahnev

 

35 – 50            Apollonian Sphere and Properties of Stereographic Projection around the Lemoine Point / Vladislav Natchev

 

125 – 140        Една кратка формула за лице на четириъгълник с две равни срещуположни страни и приложението ѝ [A Short Formula for the Area of a Quadrilateral with Two Equal Opposite Sides and it’s Application] / Йордан Табов, Станислав Стефанов, Хаим Хаимов, Добринка Милушева-Бойкина / Yordan Tabov, Stanislav Stefanov, Haim Haimov, Dobrinka Milusheva-Boykina

237 – 256        Модели на вероятности пространства в олимпийски задачи [Models of Sample Spaces in Olympiad Problems] / Драгомир Грозев, Станислав Харизанов / Dragomir Grozev, Stanislav Harizanov

365 – 373        A Generalization of the Collinearity of the Stereographic Projection around the Lemoine Point / Vladislav Natchev

374 – 407        Компетентностни модели за изучаване на числовите множества [Competency Models for studying Numerical Sets] / Десислава Георгива  / Desislava Georgieva

408 – 421        Усъвършенстване на математически компетентности на ученици от трети клас чрез проектно базирана учебна дейност [Improving Students’ Mathematical Competences through Project-based Learning Activities] / Верица Арсов / Veritsa Arsov

365 – 380        Nonparametric Maximum Likelihood Estimation in branching Processes with Random Migration / Tsvetomira Zlatkova, Vessela Stoimenova

381 – 410        Exploring Pick’s Theorem in the Classroom: A Comparison between Traditional and Digital Methodologies using Picksolver Software / Ruben Molano, Mar Avila, Jose Carlos Sancho, Pablo G. Rodriguez, Andres Caro

411 – 423        Селекция на отбора на България за двадесет и деветата Младежка Балканска Олимпиада по Математика [Selection of the Bulgarian Team for the Twenty-Ninth Junior Balkan Mathematical Olympiad] / Мирослав Маринов, Ивайло Кортезов / Miroslav Marinov, Ivaylo Kortezov

??? – ???         Enhancing Student Motivation and Achievement through Digital Mind Mapping / Miklos Kovac, Mirjana Brdar, Goran Radojev, Radivoje Stojkovic

??? – ???         Application of Python in Data Forecasting using Sarima Models / Vesela Dimitrova

 

EDUCATIONAL TECHNOLOGIES / ОБРАЗОВАТЕЛНИ ТЕХНОЛОГИИ

51 – 62            Educational Resources for Studying Midsegment of Triangle and Trapezoid / Toni Chehlarova, Neda Chehlarova, Georgi Gachev

 

63 – 73            Digital Competency Self-assessment of Computer Science Teachers in Bulgarian Secondary Schools / Ivaylo Staribratov, Muharem Mollov

 

74 – 95            Utilizing Geographical Information System for Mapping Schools Distribution. Case Study: the 4th Lower Secondary in Florina City, Greece / Ilias Solakis, Irena Atanasova

 

96 – 109          Addressing Data Literacy in Information Systems Education / Kalinka Kaloyanova

 

141 – 155        Artificial Intelligence – Assisted Learning in Moodle / Maria Gorgorova, Silvia Gaftandzhieva, Stanka Hadzhikoleva

 

156 – 169        Приложение на системи линейни уравнения в изравняване на химични уравнения [Application of Systems of Linear Equations in balancing Chemical Equations] / Цветелина Пеева / Tsvetelina Peeva

 

257 – 283        Statistical Analysis of Academic Achievement and Intrinsic Motivation in Stem Students educated through a Competency-based Approach / Muharem Mollov, Dimitar Stoitsov, Gencho Stoitsov

 

284 – 301        Примерен подход за приложение на изкуствен интелект и проектна дейност в обучението по математика [A Model Approach to the Application of Artificial Intelligence and Project-based Method in Mathematics Education/ Ивелина Велчева, Ирина Карталева / Ivelina Velcheva, Irina Kartaleva

 

302 – 314        Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със Струнима и Geogebra [Combinatorial Problems using Square and Triangular Grids with Strunima and Geogebra] / Младен Вълков / Mladen Valkov

 

422 – 433        Educational Resources with Percentages for the Development of the Visual Estimation / Toni Chehlarova

434 – 450        The Impact of Using GeoGebra on Understanding Quadratic Functions and Equations for Tenth-Grade Students / Erëmirë R. Aliu, Shpëtim Rexhepi, Egzona Iseni

 

451 – 474        Bridging the Gap: a Pedagogical Tool for teaching Mathematical Modeling with Spreadsheets / Dávid Paksi, Márk Csóka, Szilárd Svitek

424 – 440        Инфраструктура на създаване на чатбот с големи езикови модели и контекстно разширяване на инструкциите [Infrastructure for deploying large Language Models in Chatbots with Retrieval AI-Augmented Generation] / Йордан Кралев / Jordan Kralev

 

441 – 455        The Pythagorean Tree with Geogebra as a Motivator for the Implementation of augmented Reality in School / Koya Chehlarova, Toni Chehlarova

??? – ???         Математическо моделиране в мърви гимназиален етап: Изграждане на междупредметни връзки между математика, физика, биология и информационни технологии [Mathematical Modeling in Grades 8th – 10th: Building Intercurricular Connections Between Mathematics, Physics, Biology and Informational Technologies] / Гергана Петрова / Gergana Petrova

??? – ???         Optimization vs Boosting: Comparison of Strategies on Educational Datasets to Explore Low-Performing At-Risk and Dropout Students / Ranjit Paul, Asmaa Mohamed, Peren Canatalay, Ashima Kukkar, Sadiq Hussain, Arun Baruah, Jiten Hazarika, Silvia Gaftandzhieva, Esraa Mahareek, Abeer Desuky, Rositsa Doneva

??? – ???         Artificial Intelligence as a Tool for Pedagogical Innovations in Mathematics Education / Stanka Hadzhikoleva, Maria Borisova, Borislava Kirilova

 

EDUCATIONAL  ISSUES / ВЪПРОСИ НА ПРЕПОДАВАНЕТО

170 – 187        Enchancing Visual Reasoning in Calculus: introducing a New Typology of Graphical Tasks / Valentina Kostić, Tanja Sekulić

 

188 – 203        Interdisciplinary Connection between Mathematics and Physics in a Grammar School for Gifted Mathematics Students / Aleksandar Milenković, Nemanja Momčilović

 

204 – 221        Teaching Mathematics under Extreme Conditions: Ukrainian Realities and Experience / Olha Matiash, Oleksandr Shkolyi

 

315 – 348        The Impact of Teachers’ Gender, Education, and Experience on fostering Mathematical Creativity: a Quantitative Study/ Sultan Kowkas, Saida Affouneh, Daniel Burgos

456 – 473        An Interdisciplinary Model for teaching with Open Climate Data across Mathematics, Informatics, and Geography / Eugenia Sarafova, Kliment Naydenov, Antonina Atanasova

 

 

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII Default ThumbnailСп. „Математика и информатика“, книжка 2/2025, година LXVIII Default ThumbnailСп. „Математика и информатика“, книжка 4/2025, година LXVIII Default ThumbnailСп. „Математика и информатика“, книжка 6/2025, година LXVIII

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Artificial Intelligence as a Tool for Pedagogical Innovations in Mathematics Education

Следваща статия

Изследователските висши училища остават 12

Следваща статия
Изследователските висши училища остават 12

Изследователските висши училища остават 12

Прекратяване на трудов договор срещу обезщетение: как работи на практика

Прекратяване на трудов договор срещу обезщетение: как работи на практика

Кюстендил започна обучения по киберсигурност за деца

Кюстендил започна обучения по киберсигурност за деца

Последни публикации

  • Сп. „Български език и литература“, книжка 6s/2025, година LXVII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 6/2025, година LXVII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 5/2025, година LXVII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 4/2025, година LXVII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 3/2025, година LXVII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 2/2025, година LXVII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 1/2025, година LXVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА НАУЧНОТО СПИСАНИЕ „БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА“ ГОДИНА LXVI (2024)
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 6s/2024, година LXVI
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 6/2024, година LXVI
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 5/2024, година LXVI
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 4s/2024, година LXVI
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 4/2024, година LXVI
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 3/2024, година LXVI
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 2/2024, година LXVI
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 1/2024, година LXVI
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА НАУЧНОТО СПИСАНИЕ „БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА“ ГОДИНА LXV (2023)
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 6/2023, година LXV
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 6s/2023, година LXV
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 5/2023, година LXV
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 4/2023, година LXV
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 3/2023, година LXV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"