СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА
НАУЧНО СПИСАНИЕ
ГОДИНА XXVIІ
STRATEGIES FOR POLICY IN SCIENCE AND EDUCATION
BULGARIAN EDUCATIONAL JOURNAL
VOLUME 27, 2019
ANNUAL CONTENTS / ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ
СТРАНИЦИ / PAGES
КНИЖКА 1 / NUMBER 1: 1 – 120
КНИЖКА 2 / NUMBER 2: 121 – 232
КНИЖКА 3 / NUMBER 3: 233 – 346
КНИЖКА 4 / NUMBER 4: 345 – 456
КНИЖКА 5 / NUMBER 5: 457 – 560
КНИЖКА 6 / NUMBER 6: 561 – 664
DISCUSSION /ДИСКУСИОННО
381 – 397: За логиката на точкуването на научната продукция според Правилника за прилагане на Закона за развитието на академичния състав в Република България [On the Logic of Scoring of Scientific Production according to the Regulations for the Application of the Act for the Development of the Academic Staff in the Republic of Bulgaria] / Маргарита Ламбова, Славея Желязкова / Margarita Lambova, Slaveya Zhelyazkova
EDITORIAL / КЪМ ЧИТАТЕЛЯ
7 – 8: От главния редактор [From the Editor-in-Chief] / Ирина Колева / Irina Koleva
9 – 10: Престижни отличия за членове на редакционната колегия на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ [Prestigious Awards for Members of the Editorial Board of Strategies for Policy in Science and Education Journal] / Албена Симова / Albena Simova
EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT /
ОБРАЗОВАНИЕ ЗА УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ
11 – 25: Държавните висши училища в България и тенденциите за развитие – година по-късно [The State High Schools in Bulgaria and the Development Trends – a Year Later] / Лиляна Вълчева, Стефан Аспарухов / Lilyana Valcheva, Stefan Asparuhov
196 – 206: Доброволчеството в спорта – мощен фактор за интеграция, подобряване на образованието и устойчивото развитие [Volunteering in Sport – a Potential Factor for Integration, Enhancing Education and Sustainable Development] / Албена Димитрова / Albena Dimitrova
207 – 220: Проблемът за малките училища [The Problems of Small Schools] / Динко Господинов / Dinko Gospodinov
301 – 311: Училището на бъдещето [The School of the Future] / Наталия Витанова / Nataliya Vitanova
351 – 368: Marketing Communications of Education – Semantics’ Communicative Approaches / Shyryn Kurmanbayeva, Christo Kaftandjiev
369 – 380: Конкурентоспособност на висшите училища в контекста на интеграцията между наука, образование и бизнес [Competitiveness of the Higher Education Institutions in the Context of Integration between Science, Education and Business] / Гергана Димитрова / Gergana Dimitrova
463 – 475: Социален диалог и образование – традиции и съвременни потребности на пазара на труда [Social Dialogue and Education – Traditions and Contemporary Needs on the Labour Market] / Андрияна Андреева, Галина Йолова / Andriyana Andreeva, Galina Yolova
476 – 492: Интегрирано STEM образование: състояние, предизвикателства и перспективи [Integrative STEM Education: State, Challenges and Perspectives] /
Ивелина Коцева, Мая Гайдарова/ Ivelina Kotseva, Maya Gaydarova
493 – 507: Обучението от смесен тип (Blended Learning) – предизвикателства и перспективи [Blended Learning: Challenges and Perspectives] / Мария Нейкова / Mariya Neykova
596 – 606: Управление на иновациите в образователната организация на ХХІ век [The Management of Innovations in the Educational Organisation of the ХХІ Century] / Галин Цоков / Galin Tsokov
607 – 617: Квалификацията на учителите в контекста на съвременните предизвикателства за качествено образование [Qualification of Teachers in the Context of Today’s Challenges for the Quality of Education] / Виолета Кюркчийска / Violeta Kyurkchiyska
EVENTS / ХРОНИКА
554 – 554: Научно-практическа конференция „Предизвикателствата на съвремието и качеството на образование“ [Scientific-practical Conference „The Challenges of the Present and the Quality of Education“] / Албена Симова / Albena Simova
EXPERIENCE ABROAD / ЧУЖДЕСТРАНЕН ОПИТ
312 – 319: The Practice of Blended Learning on the Example of Teaching General Physics at Higher Education Institutions / Tatiana Morozova
320 – 338: Philosophy Related Views and Philosophy Related Metaphors of Pre-School Teacher Candidates for Children / Feyza Doğan, Elvan Şahin Zeteroğlu
HIGHER EDUCATION / ВИСШЕ ОБРАЗОВАНИЕ
239 – 256: Компетентностен модел за повишаване качеството на висшето образование [Competency Model for Improving the Quality of Higher Education] / Надя Миронова / Nadya Mironova
257 – 284: Пари за нищо? Анализ на финансирането на обучението в държавните висши училища [Money for Nothing? Analysis of the Financing of Tuition at State-Owned Higher Education Schools] / Милен Велушев / Milen Velushev
285 – 291: Specific Peculiarities in Creating the Image of a Higher School / Rozalina Baladzhanova
508 – 519: Образователният продукт и маркетинговата концепция в управлението на висшите училища [The Educational Product and the Marketing Concept in the Management of Higher Education Schools] / Теофана Димитрова / Teofana Dimitrova
520 – 539: Мотивацията на студентите при избора на учителската професия [Student Motivation in Choosing Тeacher’s Career] / Лилия Бабакова / Liliya Babakova
567 – 578: Развитие на антикорупционно образование в българските висши училища [Development of Anticorruption Education in Bulgarian Universities] / Георги Петрунов / Georgi Petrunov
579 – 595: Неравенства в държавните висши училища в България: доходи, количество и качество [Inequalities in the State Higher Education Institutions in Bulgaria: Income, Quantity and Quality] / Лиляна Вълчева, Агата Манолова/ Lilyana Valcheva, Agata Manolova
INCLUSIVE EDUCATION / ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ
36 – 50: Special Education Teachers’ Practices and Perceptions Regarding the Creation of a Developmental Environment that Supports the Correction of the Cognitive Activity of Children with Intellectual Disability / Athanasios Kateris
178 – 195: Облекчаващата комуникация като алтернативен метод за обучение в писмена комуникация при деца с множество нарушения [Faciltitated Communcation as an Alternative Strategy for Written Communication Training of Children with Multiple Disorders] / Дияна Георгиева / Diyana Georgieva
292 – 300: Педагогически аспекти при прилагането на Наредбата за приобщаващото образование [Pedagogical Aspects of the Implementation of the Inclusive Education Ordinance] / Станислав Пандин, Йордан Костов / Stanislav Pandin, Yordan Kostov
INTERCULTURAL EDUCATION / ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ
26 – 35: Post-Graduate Qualification of Teachers in Intercultural Educational Environment / Irina Koleva, Veselin Tepavicharov, Violeta Kotseva, Kremena Yordanova
RESEARCH AND PARADIGMS /
НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ И ПАРАДИГМИ
51 – 57: Инспектирането като реализация на политиката за поддържане качеството на училищата [Inspection as a Realization of School Quality Policy] / Нина Герджикова / Nina Gerdzhikova
58 – 74: Педагогика на физическата култура – гранична педагогическа наука [Pedagogy of Physical Culture – a Border Pedagogical Science] / Чавдар Сотиров / Chavdar Sotirov
75 – 87: Децата в конституционните норми на България [Children in the Constitutional Standards in Bulgaria] Румен Василев, Весела Марева / Rumen Vasilev, Vesela Mareva
88 – 109: Състояние на българското образование [The Status of Bulgarian Education] / Анелия Любенова, Любомир Любенов / Anelia Lyubenova, Lyubomir Lyubenov
127 – 140: Съвременни технонаучни инфраструктури – същност, перспективи и политики [Modern Technoscientific Infrastructures – Nature, Perspectives and Policies] / Людмила Иванчева / Ludmila Ivancheva
141 – 153: Академичното самоуправление в България – традиции и предизвикателства [The Academic Self-Government in Bulgaria – Traditions and Challenges] / Андрияна Андреева, Дарина Димитрова / Andriyana Andreeva, Darina Dimitrova
398 – 427: Анкетно проучване на очакванията за „подкрепяща среда“ сред практикуващите педагози до 35-годишна възраст [Inspection as a Realization of School Quality Policy] / Росица Пенкова, Мирена Легурска / Rossitsa Penkova, Mirena Legurska
428 – 443: Към въпроса за физическото възпитание и спорта във висшите училища в България [To the Question for Physical Education and Sports in Higher Education in Bulgaria] / Анжелина Янева, Стефан Милетиев / Anzhelina Yaneva, Stefan Miletiev
540 – 546: The Role of the Positive Psychological Climate in the School Class / Teodor Gergov
618 – 636: Подготовката на докторанти по педагогика: нормативни измерения
и удовлетвореност (ситуация от Факултета по педагогика, ЮЗУ „Неофит Рилски“) [The Preparation of PhD Students in Pedagogy: Legal Dimensions and Satisfaction (Situation of the Faculty of Pedagogy, South-West University „Neofit Rilski“)] / Траян Попкочев, Александър Попкочев /
Trayan Popkochev, Aleksander Popkochev
637 – 644: Emotional Competence of the Social Teacher / Kadisha K. Shalgynbayeva, Ulbosin Zh.Tuyakova
645 – 658: Здравната култура на учениците в контекста на Стратегията на Световната здравна организация за промоция на здравето [Health Culture the Students in the Context of the Strategy of the World Health Organization for Promotion of Health] / Никол Донева, Маринела Грудева / Nicol Doneva, Marinela Grudeva
RESEARCH RESULTS / РЕЗУЛТАТИ ОТ НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
154 – 177: Action Research in Higher Education Fostering Transition toward a Sustainable Economy: Trainings in Ecopreneurship at Three Bulgarian Universities / Anna Varbanova
REVIEWS AND ANOTATIONS / РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ
110 – 111: Интеркултурният тренинг като част от Стратегията за глобализационна интеграция [Intercultural Training as Part of the Strategy of Globalization Integration] / Лучиян Милков / Lucian Milkov
112 – 113: Един нов учебник [A New Textbook] / Ирина Колева / Irina Koleva
221 – 226: Книга за успешните научни публикации [A Book on Successful Scientific Publications] / Янчо Бакалов / Yancho Bakalov
444 – 450: Висшето морско образование в конкурентна среда [Higher Marine Education in Competitive Environment] / Благовест Белев / Blagovest Belev
547 – 553: „Образователни кинохоризонти“ в полето на медиа образованието [Educational Cinematic Horizons in the Field of Media Education] / Пенка Кожухарова / Penka Kozhuharova
659 – 660: Детската агресия като модел на поведение [The Child Aggression as a Model of Behavior] / Албена Симова / Albena Simova