Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Български език и литература
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Български език и литература
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Uncategorized

Математическо моделиране в първи гимназиален етап: изграждане на междупредметни връзки между математика, физика, биология и информационни технологии

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
05-12-2025
в Uncategorized
A A

Гергана Петрова
ПМГ „Акад. Боян Петканчин“, Хасково (България)

https://doi.org/10.53656/math2025-6-3-mmf

Резюме. Статията изследва педагогическите и организационните предизвикателства при внедряването на задачи с математическо моделиране в училищното обучение. Анализира се ролята на тези задачи като средство за свързване на абстрактни математически концепции с реални житейски ситуации, както и тяхното място в учебния процес – дали да бъдат част от часовете по математика, или по природни науки. Представени са примери от българската образователна практика, включително исторически опити за междупредметна интеграция и съвременни нормативни затруднения. Предложена е концепцията за STEM обучение като ефективен подход за преодоляване на липсата на синхрон между учебните програми и за насърчаване на сътрудничеството между учителите.
Ключови думи: математическо моделиране, междупредметни връзки, STEM обучение, интегрирани уроци, синхронизация на учебни програми

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailРолята на дигиталната компетентност в училищното историческо образование Default ThumbnailИзграждане на компетенции за разработване на stem обучителни ресурси у бъдещи учители по природни науки Default ThumbnailПриложение на системи линейни уравнения в изравняване на химични уравнения Default ThumbnailИнтегриране на компетентности в чуждоезиковото обучение: междупредметни връзки
Етикети: STEM обучениеинтегрирани уроциматематическо моделиранемеждупредметни връзкисинхронизация на учебни програми

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

И Варна е красива, и Русе е красиво

Следваща статия

Optimization vs Boosting: Comparison of Strategies on Educational Datasets to Explore Low-performing at-risk and Dropout Students

Следваща статия

Optimization vs Boosting: Comparison of Strategies on Educational Datasets to Explore Low-performing at-risk and Dropout Students

Artificial Intelligence as a Tool for Pedagogical Innovations in Mathematics Education

Годишно съдържание на научно списание "Математика и информатика", година LXVIII, 2025

Последни публикации

  • Сп. „Български език и литература“, книжка 6s/2025, година LXVII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 6/2025, година LXVII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 5/2025, година LXVII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 4/2025, година LXVII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 3/2025, година LXVII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 2/2025, година LXVII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 1/2025, година LXVII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА НАУЧНОТО СПИСАНИЕ „БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА“ ГОДИНА LXVI (2024)
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 6s/2024, година LXVI
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 6/2024, година LXVI
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 5/2024, година LXVI
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 4s/2024, година LXVI
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 4/2024, година LXVI
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 3/2024, година LXVI
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 2/2024, година LXVI
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 1/2024, година LXVI
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА НАУЧНОТО СПИСАНИЕ „БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА“ ГОДИНА LXV (2023)
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 6/2023, година LXV
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 6s/2023, година LXV
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 5/2023, година LXV
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 4/2023, година LXV
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 3/2023, година LXV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"