PISA не измерва знания, а уменията придобитите знания да се използват и 15 – 16-годишните да мислят.
Затова съвсем не е случайно, че държави, които са ориентирали учебните си програми и методи на образование към това да се мисли, се представят силно в различните модули на международното изследване PISA. Така накратко могат да се обобщят резултатите и представянето на тийнейджърите в най-новия модул, който се провежда за първи път – „Решаване на проблеми в сътрудничество“.
През 2015 г. за първи път Организацията за икономическо сътрудничество и развитие наред с четенето, математиката и природните науки включва в своето изследване PISA и модул, ориентиран към оценяване на уменията за XXI в., припомня д-р Светла Петрова – началник отдел в Центъра за оценяване на качеството на предучилищното и училищното образование към МОН. В най-новото изследване са се включили 51 държави и региони, а въпросите, на които се търсят отговори, са – могат ли учениците ефективно да участват в дейности за решаване на проблем съвместно с един или повече партньори, споделяйки знания, умения, разбирания и усилия за постигане на определен резултат.
Четете повече в бр. 47, 23 – 29 ноември 2017 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:
СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);
ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;
БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.