Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Български език и литература
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Български език и литература
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Педагогика Съдържание на сп. „Педагогика“, 2022 г.

Сп. „Педагогика“, книжка 7/2022, година XCIV

в Съдържание на сп. „Педагогика“, 2022 г.

ИСТОРИЯ НА БЪЛГАРСКОТО ОБРАЗОВАНИЕ

Националната идея на Паисий Хилендарски

Проф. д.п.н. Йордан Колев,
доц. д-р Надежда Кръстева
Югозападен университет „Неофит Рилски“

Написах я за вас, които обичате своя род и българско отечество
и обичате да знаете за своя род и език.
Св. Паисий Хилендарски

https://doi.org/10.53656/ped2022-7.01

Резюме. Статията се посвещава на 300-годишнината от рождението на св. Паисий Хилендарски (1722 – 1773) и затова е написана по-емоционално и донякъде в неговия стил…

виж повече

 

 

 

Нов прочит на идеята за художествено възпитание, отразена в списание „Училищна практика“ от 1906 година

Доц. д-р Марина Теофилова
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“

https://doi.org/10.53656/ped2022-7.02

Резюме. В началото на ХХ век развитието на идеята за художествено възпитание в България има „общи черти“ с прогресивните процеси в другите европейски страни, но се отличава със своеобразие, което до голяма степен е предопределено от националния облик и виталност на българското изкуство и от възрожденските традиции в просветното дело…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Специалността „Социална педагогика“ в академичното пространство на Югозападния университет „Неофит Рилски“

Доц. д-р Юлиана Ковачка
Югозападен университет „Неофит Рилски“

https://doi.org/10.53656/ped2022-7.03

Резюме. Водещата цел на настоящата разработка е да се проучи и обоснове от позицията на времето пътят за утвърждаване на академичната специалност „Социална педагогика“, функционираща във ФП към ЮЗУ „Н. Рилски“, както и да се разкрият нейните перспективни ресурси за качествено образование на студентите, бъдещи социални педагози…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ ПРОНИКНОВЕНИЯ

Гледни точки за лидерството в съвременното училище и детска градина – резултати от емпирично изследване

Доц. д-р Снежанка Добрева
Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“

https://doi.org/10.53656/ped2022-7.04

Резюме. Статията проследява аспекти на лидерството в съвременното училище и детска градина от различни гледни точки, формулирани въз основа на анализ на теории и разбирания за лидерството, стилове на управление, роли на директора на образователна институция…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Gender Differentiation in the Management of General Secondary Education Institutions

Dr. Nadiia Vientseva, Assoc. Prof.
Dr. Olga Starokozhko
Berdyansk State Pedagogical University (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/ped2022-7.05

Abstract. The article provides a theoretical analysis of the term “gender” and identifies the main gender stereotypes that exist among school teaching staff…

виж повече

 

 

 

Изследване на основна глаголна лексика в български език при ученици в начален етап на обучение чрез онлайн игри

Гл. ас. д-р Мария Тодорова,
гл. ас. д-р Цветана Димитрова,
гл. ас. д-р Валентина Стефанова
Институт за български език „Проф. Любомир Андрейчин“

https://doi.org/10.53656/ped2022-7.06

Резюме. В статията се предлага подход за проследяване на знанията и уменията за употреба на глаголи от основната лексика на ученици в начален етап на обучение чрез езикови задачи…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Насоки за повишаване ефективността на подготовката за реагиране при бедствия и първа помощ в системата на училищното образование

Гл. ас. д-р Даниела Балева
Военна академия „Г. С. Раковски“

https://doi.org/10.53656/ped2022-7.07

Резюме. Една от основните предпоставки за опазване живота и здравето на децата в училище при възникване на бедствия и инциденти е ефективната подготовка за реагиране при бедствия и оказване на първа помощ…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


ДОКТОРАНСКИ ИЗСЛЕДВАНИЯ

Контент-анализ за наличие на емоционални стимули в образователните материали за III група, сравнение с образователно направление за развитие на емоционална интелигентност

Карина Господинова
Великотърновски университет „Св. cв. Кирил и Методий”

https://doi.org/10.53656/ped2022-7.08

Резюме. Представеното изследване представлява задълбочен анализ на шест одобрени от МОН програмни системи за трета група, в които емоционалното възпитание е интегрирано…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


КНИЖНИНА

140 години предучилищно образование: постижения и хоризонти

Проф. д.н. Румяна Неминска
Тракийски университет – Стара Загора

ВИЖ ПОВЕЧЕ

СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

140 години предучилищно образование: постижения и хоризонти

Следваща статия

Училище мечта

Следваща статия
Училище мечта

Училище мечта

Още една литературна награда отлита за Лондон

Още една литературна награда отлита за Лондон

Медицината  през Средновековието

Медицината през Средновековието

Последни публикации

  • Сп. „Български език и литература“, книжка 1/2023, година LXV
  • Годишно съдържание на сп. Български език и литература, 2022 г.
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 6/2022, година LXIV
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 5s/2022, година LXIV
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 5/2022, година LXIV
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 4/2022, година LXIV
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 3/2022, година LXIV
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 2/2022, година LXIV
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 1/2022, година LXIV
  • Годишно съдържание на научното списание „Български език и литература“ 2021г.
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 6/2021, година LXIII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 5/2021, година LXIII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 4/2021, година LXIII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 3/2021, година LXIII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 2/2021, година LXIII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 1/2021, година LXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Български език и литература“, 2020 г.
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 6/2020, година LXII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 5/2020, година LXII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 4/2020, година LXII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 3/2020, година LXII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 2/2020, година LXII
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG