Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Български език и литература
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Български език и литература
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Addressing Maritime Industry Feedback For Continuous Improvement: A Process Model

в Uncategorized

Emeliza T. Estimo, Geneveve M. Aguilar
John B. Lacson Colleges Foundation (Philippines)

https://doi.org/10.53656/ped21-6s.03add

Abstract. Stakeholders’ satisfaction is essential for sustainability. It provides opportunities for learning the strengths and weaknesses of an institution or organization to design and improve the quality of its services to promote goodwill and effective partnerships with the industry and the community. This descriptive study discusses and illustrates how a leading maritime university implements a process model for addressing industry feedback in the Philippines based on a trend of data gathered for nine consecutive years (2011 – 2019). This paper also mentions the actions taken by the University to address the issues and concerns raised by the industry stakeholders represented by shipping company Presidents, Crewing Managers, and Training Officers, particularly on the quality of graduates that it produces vis-à-vis the expectations of the industry. This study used the mixed methods of gathering data. The results revealed a trend in the level of satisfaction of the industry stakeholders, which point to a consistently high level of satisfaction with minimal declines at certain points from the quality of students that the school is producing to the quality of services provided over the years. Certain factors have been discussed as possibly influential in the decline of the stakeholders’ level of satisfaction. After implementing the work processes to address industry feedback, it was found to be working well and is now being considered by the administration as one of its best practices. To date, the University is continuously maximizing all strategies possible to sustain its performance in meeting the industry’s expectations.
Keywords: Maritime university; stakeholders’ satisfaction; industry feedback; process model; industry expectations

Отвори пълния текст

СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Evaluation Of Cruiser Traffic Variables In Seaports Of The Republic Of Croatia

Следваща статия

Comparative Analysis Of The Contracts For Maritime Transport Services. Chain Of Charter Parties

Следваща статия

Comparative Analysis Of The Contracts For Maritime Transport Services. Chain Of Charter Parties

Influence Of Optimism Upon The Accumulation Of Stress, Mental State And Perceived Risks For The Future Of Students, In The Conditions Of Covid–19 Pandemic

The Lightship Mass Calculation Model Of A Merchant Ship By Empirical Methods

Последни публикации

  • Сп. „Български език и литература“, книжка 1/2023, година LXV
  • Годишно съдържание на сп. Български език и литература, 2022 г.
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 6/2022, година LXIV
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 5s/2022, година LXIV
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 5/2022, година LXIV
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 4/2022, година LXIV
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 3/2022, година LXIV
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 2/2022, година LXIV
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 1/2022, година LXIV
  • Годишно съдържание на научното списание „Български език и литература“ 2021г.
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 6/2021, година LXIII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 5/2021, година LXIII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 4/2021, година LXIII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 3/2021, година LXIII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 2/2021, година LXIII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 1/2021, година LXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Български език и литература“, 2020 г.
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 6/2020, година LXII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 5/2020, година LXII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 4/2020, година LXII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 3/2020, година LXII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 2/2020, година LXII
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG