Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Български език и литература
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Български език и литература
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Стратегии за управлението на качеството на образование

в Uncategorized
Reading Time: 1 min read
A A
  • About
  • Latest Posts
v.genkov@azbuki.bg
Latest posts by v.genkov@azbuki.bg (see all)
  • Нова възможност за млади учени - 23/08/2023
  • Очакват 63 000 първокласници на 15 септември - 23/08/2023
  • Майсторина дебатите - 23/08/2023

Проф. Снежанка Д. Георгиева
Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“

https://doi.org/10.53656/str2022-5-4-str

Резюме. Качеството на образование е основна цел на политиките на различните нива на управление – национално, регионално, местно и институционално. В статията, въз основа на областите на качество и техните характеристики според държавния образователен стандарт за инспектиране, са обобщени варианти на стратегии, значими за постигане на тази основна цел като визия за развитие на институциите, част от системата на предучилищното и училищното образование. Предлагат се и други конкретни стратегии според състоянието на качеството в институцията и мерките за повишаването му. Идентифицират се потребности от разработване на дългосрочни планове и се анализират практики за интегрирани подходи за постигане на качествено образование. Обръща се внимание на ролята на сътрудничеството в училищните организации, ангажираността и мотивацията на педагогическите колективи за постигане на институционалните цели.
В тази връзка, се поставя акцент върху интегрираното взаимодействие между участниците в образователния процес при избора на подходяща стратегия или комплекс от стратегии в зависимост от условията на функциониране на институциите и постигнатите резултати от дейността. Обръща се внимание на ролята на проучването на удовлетвореността на учители, родители и ученици от качеството на образователната услуга и на участието на заинтересованите страни в осигуряването на качество като основа за ефективност на стратегиите за развитие на институциите.
Ключови думи: стратегия за развитие; качество на образованието; сътрудничество за осигуряване на качество

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия
СподелянеTweet
Предишна статия

Sustainable Professional Development Through Coaching: Benefits for Teachers and Learners

Следваща статия

Self-Assessment – a Component of the Competence-Based Training in the Profession “Applied Programmer”

Следваща статия

Self-Assessment – a Component of the Competence-Based Training in the Profession “Applied Programmer”

Формиране на модел за иновативни стратегии на университетите в България

Един съвременен поглед към природата в предучилищното образование

Последни публикации

  • Сп. „Български език и литература“, книжка 4/2023, година LXV
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 3/2023, година LXV
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 2/2023, година LXV
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 1/2023, година LXV
  • Годишно съдържание на сп. Български език и литература, 2022 г.
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 6/2022, година LXIV
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 5s/2022, година LXIV
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 5/2022, година LXIV
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 4/2022, година LXIV
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 3/2022, година LXIV
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 2/2022, година LXIV
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 1/2022, година LXIV
  • Годишно съдържание на научното списание „Български език и литература“ 2021г.
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 6/2021, година LXIII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 5/2021, година LXIII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 4/2021, година LXIII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 3/2021, година LXIII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 2/2021, година LXIII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 1/2021, година LXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Български език и литература“, 2020 г.
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 6/2020, година LXII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 5/2020, година LXII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+359 2 425 04 70

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика – Научно списание
  • Български език и литература – Научно списание
  • Педагогика – Научно списание
  • Математика и информатика – Научно списание
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование – Научно списание
  • История – Научно списание
  • Чуждоезиково обучение – Научно списание
  • Философия – Научно списание

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG